Sezona se neustavljivo približuje in s tem prihaja čas tudi za pospešeno pripravo plovil na poletje, ko so le-ta tudi največ časa v uporabi. Preden plovilo ponovno spustimo v vodo, je treba opraviti kar nekaj dela, da poleti ne bomo imeli težav in dodatnih skrbi. Priprave plovila se po navadi lotimo sistematično, eni od zgoraj navzdol, drugi od spodaj navzgor. V tem članku bomo, ne glede na to, kako se lotite opravil, opisali zakaj, kako in kje se uporabljajo izdelki blagovne znamke Kent in Nautic Clean.
V grobem plovilo razdelimo na nadvodni in podvodni del. Za podvodni del poskrbi antivegetativni premaz in je skoraj celo sezono glede tega mir. Nadvodni del plovila pa potrebuje nekoliko več nege. Kjer so vidni ostanki vodnega kamna in sledi rje, uporabimo Nautic Clean 02, nato plovilo operemo s šamponom Nautic Clean 09.
Ko je plovilo oprano, se lotimo poliranja. Pri tem opravilu uporabimo polirne paste Nautic Clean P11 - fina, P12 - srednja in P13 - groba. Začnemo z grobo, nato sledita srednja in fina. Če ni potrebe po grobi polirni pasti, se lahko začne s srednjo ali pa samo fino polirno pasto, odvisno od tega, koliko je potrebno, da dobimo nazaj lepo barvo in sijaj. Sledi pranje polirane površine s keramičnim šamponom Nautic Clean CNX20. Ko je površina dobro sprana in suha, nanjo nanesemo keramični zaščitni premaz Nautic Clean CNX1000, nanašamo na majhne površine z uporabo mikrovlaken, nato površino obrišemo do suhega, s suho krpo iz mikrovlaken ali z orbitalno polirko iz mikrovlaken. Zaščitni premaz se po nanosu strdi in s tem ščiti površino pred vodnimi kapljicami in mikro praskami. Ko vse to opravimo, lahko površino še dodatno zaščitimo s keramičnim zaščitnim premazom Nautic Clean CNX50. Vzdrževalni premaz CNX50 nanašamo na krpo iz mikrovlaken ali neposredno na površino, ki jo želimo obdelati. Površino brišemo neprekinjeno, dokler ne dosežemo želenega sijaja. Zaključimo s čisto, suho krpo iz mikrovlaken.
Vzdrževanje gumenjakov
Ker pa je med nami tudi veliko lastnikov gumenjakov, je prav, da se lotimo tudi čiščenje tub na gumenjaku. Tube najprej operemo s šamponom Nautic Clean 07, pri tem uporabimo čistilno gobico, ki je rahlo abrazivna. Ko so tube očiščene, jih premažemo z zaščitnim premazom Nautic Clean 08. Vse te korake oziroma postopke poliranja, pranja in nanašanja keramike nanašamo na majhne površine. Izdelkov nikoli ne nanašamo na vroče površine oz. pri visokih temperaturah. Nikoli ne pustimo, da se izdelek posuši na katerikoli površini.
Površine iz tika
Veliko plovil pa ima tudi površine, oblečene v tik. Te očistimo z Nautic Clean 17 in 18. Obvezno je potrebno opraviti čiščenje tika z obema čistiloma, čeprav je velikokrat dosežen rezultat že s prvo komponento. V resnici pa to ni dovolj, ker druga komponenta nevtralizira čistilo, torej prvo komponento. So pa tudi lastniki plovil ali pa najeti čistilci plovil, ki uporabijo samo prvo komponento in dosežejo svoj želeni videz tika, čez leta pa krivijo izdelovalce tika, da so uporabili slabo tesnilno maso. Pa ni res, masa je bila v redu, samo kemija – čistilo za tik, ker ni bilo prav uporabljeno, je načelo maso, nato pa ga je še s pomočjo soli in sonca toliko uničila, da na koncu tesnilna masa med fugami popusti. Zato vedno uporabimo pri vzdrževanju tika oba predpisana koraka. Pri čiščenju in vzdrževanju tika je treba omeniti tudi čistilni pribor. Za čiščenje tika uporabimo čistilne gobice, npr. »scotch brite«, in nikakor ne sirkove krtače.
Ko je vse oprano in se vse sveti, si privoščimo osvežilni napitek in kratek počitek, saj je treba tudi ob pripravi plovila uživati.
Čiščenje bokobranov in opreme iz nerjavečega jekla (inoks)
Ko se malce ohladimo, se lotimo čiščenja bokobranov. Pri tem uporabimo čistilo Nautic Clean 03 in čistilno gobico. Nato pridejo na vrsto inoks ograje, ogrodja tend in vsa palubna oprema iz inoksa. Tam, kjer so sledi rje, jih očistimo z Nautic Clean 02 ali Nautic Clean 14. Po tem opravilu kompletno ves inoks, še posebno tam, kjer smo uporabili čistili Nautic Clean 02 in 14, operemo s šamponom Nautic Clean 09, da se nevtralizira pH čistila. Samo spiranje z vodo ni dovolj, ker bo po nekaj urah vidno, da čistilo še vedno dela. Tak videz inoksa pa očem ni prijeten. Po čiščenju običajno poliranje inoksa ni potrebno. Preventivno ga namažemo s KENT Perfect Inox ali silikonskim sprejem Z43.
Izvenkrmni motor
Če ima plovilo izvenkrmni motor, ga očistimo popolnoma enako, kot smo očistili plovilo, ter ga lahko tudi zaščitimo s keramičnim premazom Nautic Clean CNX 1000. Predhodno ga seveda operemo, po potrebi spoliramo in še enkrat operemo s keramičnim šamponom Nautic Clean CNX 20, na koncu pa zaščitimo z Nautic Clean CNX50.
Notranjost
Ko smo že pri čiščenju, ne smemo pozabiti na notranjost plovila, če kabine na plovilu seveda imate. Tukaj uporabimo Kent čistilno peno New All Purpose Cleaner. S to čistilno peno lahko čistimo vse površine, razen LCD zaslonov. Za slednje ter vse zaslone na dotik uporabimo Kent Screen Cleaner. Vse površine, ki jih je zima močno načela, kot so tekstil, umetno usnje, platno, silikonska tesnila, pa očistimo s čistilom Nautic Clean 04.
Tehnični prostor na plovilu
Veliko plovil ima notranje motorje in temu namenjen posebni tehnični prostor. Za strojnico je namenjeno čistilo Nautic Clean 16, posebej izdelano za popolno čiščenje motorjev plovil. Enostavno odstrani umazanijo, mast, ogljikovodike, ogljikove depozite, odpadna olja in ostanke izpušnega plina. Ne poškoduje lahkih kovin, barv in plastičnih mas. Vzdrževalna dela na plovilih Ko smo vse očistili, se lotimo tehnične priprave ter vzdrževalnih del na plovilu. Sklop vzdrževalnih del zajema tako palubno opremo, motor, elektriko na plovilu, kot gorivo, tende ipd. Zato vam bomo predstavili nekaj izdelkov, ki so že vrsto let nepogrešljiv kos v torbi za
Vzdrževanje plovila:
KENT Dry Lube - suha teflonska mast v spreju, ki ustvari suh teflonski film in se tako nanjo ne prime prah, pesek, sol in umazanija. Primerna je za mazanje palubnih vodil, ležajev, zadrg (na tendah, jadralnih oblekah …) ter vseh gibljivih mehanizmov na palubi.
KENT Silicone Grease – 100-% silikonska mast na plovilu predvsem dobro služi kot odličen izolator vse električne napeljave, kakor tudi lučk, ki jih spuščate v vodo.
KENT Blue Grease – litijeva plava mast je odlično odporna na slano vodo in visoke pritiske, tako da se zelo dobro obnese na krmilnih vodilih izvenkrmnih motorjev, vodnih osovin, na oseh propelerjev itd.
KENT Fleet Treat 950 – tekoči dodatek za odstranjevanje vode in čiščenje organsko kontaminiranega goriva. Primeren za vsa plovila. Namenjen je predvsem plovilom, ki so dolgo v mirovanju ali pred ‘’zimskim spanjem’’.
KENT Fuel Guard – je edinstveno in visokokoncentrirano čistilo bencinskega in dizelskega goriva, zasnovano na maksimalnem izkoristku goriva. Čisti in maže sistem za vbrizgavanje in dovajanje goriva, preprečuje zadrževanje vode v gorivu tako, da jo veže nase.
KENT Quick Seal in Assembly Adhesive – nepogrešljiv MS polimer, ki lepi skoraj vse materiale med seboj. Ne vsebuje topil in strupov in je UV odporen. Njegova velika prednost je, da če se med sezono pojavi potreba, se ga da nanašati tudi pod vodo; poškodbo pa lahko nato popravimo jeseni, ko damo plovilo iz vode.
KENT Super Bond – je visokokakovostno lepilo, lepi skoraj ves material in to zelo močno, pri pravilni uporabi in shranjevanju pa ga lahko uporabimo čisto do konca. Ima tudi kapico proti zamašitvi.
KENT PTFE – visokokakovostno mazivo v olju s PTFE za mazanje vseh mehanizmov, ključavnic, tečajev, drsnih vrat, mehanizmov sončnih streh itd.
Verjamemo, da smo zajeli celotno plovilo in vam s sredstvi KENT in NAUTIC CLEAN olajšali marsikatero opravilo pred odhodom v morje.